رنگ بنفش
بنفش
صفحه اصلی / سلامت / روانشناسی / روانشناسی رنگ سال 2018 “بنفش”

روانشناسی رنگ سال 2018 “بنفش”

روانشناسی رنگ سال 2018 “بنفش”

هر سال موسسه پنتون، یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند، رنگی که تعیین کننده استایل شما، سبک چیدمان و دکوراسیون خانه، خودرویی که سوار می‌شوید و گل‌های چیده شده در مراسم عروسی است. اما روانشناسی رنگ سال 2018 به ما چه می‌گوید؟

مفاهیم پنهان پشت هر رنگ، دقیقا همان چیزی هستند که در ایده موسسه پنتون برای انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ سال، تاثیر می‌گذارند.

رنگ‌ها تنها در تصمیمات ما برای خرید تاثیر نمی‌گذارند، آن‌ها می‌توانند برانگیزاننده باشند، ما را هیجان‌زده کنند یا باعث افسردگی شوند، آرامش بخش باشند،

اشتها را افزایش دهند و حتی حس واقعی سرما و گرما را در بدن ایجد کنند و همین معنا و اثربخشی پنهان پشت رنگ‌هاست که اهمیت انتخاب رنگ مد سال را نشان می‌دهد.

رنگی که پنتون به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کند، نشان‌گر تغییر و تحولات فرهنگی در یک سال پیش رو است و این وظیفه‌ای‌ست که از 1999 تا کنون پنتون (Pantone) برعهده دارد.

بنفش
رنگ بنفش

“تفکر”، مهمترین المان در روانشناسی رنگ سال 2018

رنگ فرابنفش یا بنفش عمیق (Ultra Violet) و تا حدودی تیره، رنگ انتخابی موسسه پنتون برای سال 2018 است، رنگی که فاصله‌ای زیاد از سبز طبیعی (Greenery) سال 2017 دارد.

روانشناسی رنگ سال 2018 یعنی فرابنفش به طور چشمگیری حاوی مفاهیم متفکرانه است، یعنی پنتون انتظار دارد امسال در جهتی متفکرانه، عمیق و پرمعنا حرکت کند.

این نکته‌ای است که در به کارگیری این رنگ نباید مورد غفلت قرار دهید. اگر در فضای خانه خود از رنگ فرابنفش استفاده می‌کنید، باید بدانید که این رنگ حالتی مرموز و متفکرانه به خانه و محیط می‌بخشد.

بنفش
رنگ بنفش

رازآلودگی پنهان در فرابنفش

بنفش رنگی پر رمز و راز است، یک رنگ که نمادی برای ‌بی‌نظمی، سبکی غیرمتعارف و زیرکی هنرمندانه است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود رنگ بنفش کارایی زیادی در هنرهای مختلف از نقاشی گرفته تا موسیقی داشته باشد و استفاده از آن به روشی خاص برای بیان خود و فردیت تبدیل شود.

اما انتخاب موسسه پنتون، یک بنفش منحصربه فرد است، این رنگ نه تنها ویژگی‌های خاص این رنگ را در خود دارد بلکه می‌توان گفت پر از احساس بوده می‎تواند تجربیات فردی و نوعی عدم انطباق را به شکل نمادین به تصویر بکشد.

این رنگ بر تاثیر به سزای هر فرد به عنوان عنصری منحصر به فرد در طبیعت و شکستن مرزهای خلاقیت تاکید دارد؛ نکاتی که پنتون برای انتخاب فرابنفش به آن‌ها توجه کرده است.

بنفش
رنگ بنفش

رنگ مد سال، یک رنگ پر از انرژی

نکته دیگر در مورد فرابنفش، انرژی بی‌نظیر این رنگ است که در مدیتیشن و تکنیک‌های مراقبه و آرام‌سازی ذهن نیز به کار می‌رود. این رنگ می‌تواند به سادگی انرژی‌های مثبت را به خود جذب کرده و به برقراری ارتباط موثر بین فردی کمک کند.

این ویژگی مثبتی است که باعث می‌شود در به کارگیری رنگ مد سال در جزییات زندگی روزمره خود تشویق شوید.

رنگ بنفش
بنفش

اصالت، بخشی از هویت رنگ بنفش مد سال

در نهایت می‌توان گفت بنفش رنگی اصیل، پیچیده و پرتجمل است، یک رنگ که از گذشته نشانگر سبک زندگی لوکس بوده است. به همین دلیل هم استفاده از این رنگ در فضای خانه می‌تواند اصالت و زیبایی هر بخش از دکوراسیون داخلی را افزایش دهد.

نکات پنهان در روانشناسی رنگ مد سال 2018 یعنی فرابنفش یا Ultra Violet، المان‌هایی است که در سال پیش رو تاثیری به سزا در زندگی روزمره ما خواهد داشت. پس اگر برای امسال یک تم رنگی خاص می‌خواهید، به انتخاب پنتون اعتماد کنید و سراغ بنفش بروید. این رنگی است که بسیاری از برندها از مانگو تا ال سی وایکیکی و جی اوکس در طراحی‌های خود به کار برده‌اند.منبع:دیجی استایل، مجله تایم

درباره kingface

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *