صفحه اصلی / سلامت / تفذیه / چیزهایی که در پاییز باید بخورید

چیزهایی که در پاییز باید بخورید

آنچه در پاییز بهتر است مصرف شود :

 

کدوحلوایی

کدو خواص بسیاری برای سلامت دارد، ازجمله آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A و C که برای حفاظت از سیستم ایمنی بدن در این فصل ضروری‌اند. بتاکاروتن باعث ایجاد رنگ نارنجی در کدو شده و یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است. کدو منبع خوبی برای فیبر نیز می‌باشد.

 

کدوتنبل

کدوتنبل مقدار زیادی پتاسیم، آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌های A و C و بتاکاروتن دارد. این خوراکی راهی عالی برای افزودن فیبر بدون دریافت کالری زیاد است. یک نصف پیمانه از کدو حدود سه گرم فیبر و تنها چهل کالری دارد.

 

سیب‌زمینی شیرین

جدا از ویتامین A و بتاکاروتن، سیب‌زمینی شیرین پتاسیم فراوان دارد، ماده‌ای معدنی که از سلامت ماهیچه و عملکرد اعصاب حمایت می‌کند. کربوهیدرات‌های پیچیده در سیب‌زمینی شیرین و دیگر سبزیجات نشاسته دار از تولید سروتونین در بدن حمایت می‌کنند، یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی مؤثر در تنظیم مغز که در زمستان با کاهش نور آفتاب مقدار آن کم می‌شود.

 

گل‌کلم

گل‌کلم در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و بهتر است همه نوع آن را امتحان کنید. می‌توانید از گل‌کلم به شکل خام، بخارپز یا سوخاری لذت ببرید. تحقیقات نشان داده‌اند ترکیبات خاص در این سبزیجات مانند پلی فنول ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوکمیکال ها دارای خاصیت ضد سرطانی هستند.

 

بروکلی

بروکلی منبع خوبی از فیبر، ویتامین A و می‌باشد – یک پیمانه از آن روزانه حدود صد در صد از نیازهای بدن شما را تأمین می‌کند. بروکلی دارای کلسیم گیاهی بوده و انتخابی عالی برای کمک به شما در تأمین نیاز خود با رژیم غذایی بدون لبنیات است.

 

سیب

سیب منبعی عالی از فیبر بوده و می‌تواند کمک کند برای زمان بیشتری سیر بمانید. طعم عالی و تازه‌ی سیب آن را میان وعده‌ای عالی و انتخابی خوب برای افزودن به سالادها کرده است. یک عدد سیب متوسط دارای حدود 95 کالری است و مقدار زیادی فیبر نیز دارد. بگذارید پوست سیب روی آن بماند زیرا مواد غذایی زیادی دارد.

 

چغندر

بتالاین موجود در چغندر، که باعث رنگ قرمز تیره‌ی آن شده است، برای کاهش التهاب ماهیچه‌ها مؤثر است. نیترات موجود در چغندر گفته می‌شود دارای اثرات ضدالتهابی نیز می‌باشد.

 

انار

گفته می‌شود انار خاصیت ضدالتهابی و ضد سرطانی دارد و حاوی نوعی فعالیت آنتی‌اکسیدانی می‌باشد. یک پیمانه از دانه‌های انار دارای حدود 70 کالری بوده و تقریباً چهار گرم فیبر دارد. همچنین حاوی مقداری ویتامین C نیز می‌باشد.منبع:ویکی5040، مجله تایم

درباره kingface

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *