صفحه اصلی / سلامت / تفذیه / نشانه های عدم دریافت پروتئین کافی

نشانه های عدم دریافت پروتئین کافی

نشانه های عدم دریافت پروتئین کافی

نشانه های عدم دریافت پروتئین کافی:

میل شدید به پروتئین :

بدن ما باهوش است. اگر به اندازه‌ی کافی پروتئین دریافت نکنید یکی از اولین کارهایی که بدن انجام می‌دهد این است که میل شدید به غذاهای دارای پروتئین پیدا می‌کند. بنابراین اگر برای صبحانه میل شدید به تخم‌مرغ پیدا کردید بهتر است رژیم غذایی خود را نگاه کرده وپروتئین بیشتری به آن اضافه کنید.

 

زیاد بیمار شدن :

پروتئین به سلول‌های ایمنی بدن کمک می‌کند سالم مانده و فعالیت داشته باشند. سلول‌های ایمنی ما برای بازسازی خود نیاز به پروتئین دارند. بدون دریافت این ماده‌ی غذایی ما در زمان مواجه با هرگونه میکروب بیشتر در خطر بیماری خواهیم بود.

دیر خوب شدن زخم :

بدن برای بازسازی خود نیاز به پرو تئین دارد. به همین علت ورزشکاران بعد از یک دو طولانی یا ورزش سخت یک میان وعده‌ی دارای پرو تئین می‌خورند. بدن ما ازپروتئین برای بازسازی ماهیچه‌ها استفاده می‌کند.پروتئین به رشد سلول‌ها، بافت‌ها و پوست کمک خواهد کرد.

 

میل به شیرینی :

اگر میل زیادی به خوردن یک کارامل شیرین دارید و هنوز اول روز است شاید بهتر باشد نگاهی به صبحانه‌ی خود بیندازید. اگر به بدن خودپروتئین کافی نرسانید سطح قند خون بدن بالا رفته و سپس به سرعت پایین می‌آید و این باعث می‌شود میل به خوردن چیزی پیدا کنیم که آن را سریعاً برگرداند. پروتئین کمک می‌کند سطح قند خون ثابت بماند.

 

متورم شدن مچ پا :

پرو تئین ماده‌ای کلیدی برای بیرون فرستادن آب به رگ‌های خونی است و اجازه نمی‌دهد آب وارد بافت‌های دیگر بدن شود. پرو تئین کمک می‌کند نمک داخل رگ‌های خونی باقی بماند، چیزی که باعث جذب آب داخل آن خواهد شد. زمانی که آب از رگ‌ها خارج‌شده و وارد بافت‌های بدن شود شما شاهد تورم در اندام‌های بدن خود خواهید بود.

 

عدم فعالیت مستمر ذهن:

سطح قند خون بدن شدیداً می‌تواند روی احساسات و پردازش اطلاعات مغز اثر داشته باشد، بنابراین باید  قند خون در حدی نرمال نگه‌داشته شود.

ازآنجایی‌که پرو تئین بر تعادل قند خون اثر دارد برای سیستم بدن ضروری است. برای مثال زمانی که قند خون پایین بیاید طبیعی است مغز کمی دیر کار کند. اگر همراه با  کربوهیدرات‌هاپروتئین دریافت کنید پروتئین کمک می‌کند بعد از زمان کمی قند کربوهیدرات آزادشده و به بدن مقدار زیادی انرژی دهد.

 

ریزش مو :

بسیاری از شما زمان ریزش مو بر چیزهای سطحی تمرکز می‌کنید، مانند شامپو، نرم‌کننده … بااین‌وجود موهای زیبا از داخل بدن ایجاد می‌شوند نه عوامل بیرونی.

ازآنجایی‌که بیشتر موهای ما از پروتئین ساخته‌شده است رشته‌های مو می‌توانند به ما نشان دهند چقدرپروتئین در رژیم غذایی خود داریم. اگر بدن پرو تئین کم داشته باشد و نتواند آن را جایگزین کند برای جبران پروتئین را از اعضای غیرضروری بدن حذف می‌کند، مانند موها. زمانی که مو مواد غذایی لازم خود را دریافت نکند شروع به ریزش خواهد کرد.منبع:ویکی5040، مجله تایم

درباره kingface

یک دیدگاه

  1. خیلی مفید و ارزشمند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *