صفحه اصلی / سلامت / خواص خوراکی ها / خوراکی هایی برای سلامت رگ های قلب (سلامت قلب )

خوراکی هایی برای سلامت رگ های قلب (سلامت قلب )

خوراکی هایی برای سلامت رگ های قلب

سلامت قلب :

سالمون و ماهی‌های چرب

این ماهی آب سرد یکی از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب امگا3 سالم و مفید برای قلب است.

چربی‌های امگا3 خطر ضربان قلب غیرعادی را کاهش داده،

سطح‌ تری گلیسیرید را کم کرده، فشارخون را پایین آورده و تشکیل پلاکت‌ها در رگ‌های خونی را کند می‌کند.

تخم کتان

این دانه‌های کوچک اسیدهای چرب امگا3 زیادی دارند و دارای فیبر و موادی مفید برای قلب هستند.

کمی تخم کتان تأثیر زیادی برای شما خواهد داشت و تنها نیاز است روزانه 1 تا 2 قاشق چای‌خوری از آن را مصرف کنید.

 

لوبیاها

لوبیاها به خاطر فیبر قابل‌حل زیاد خود برای قلب مفیدند.

نیم پیمانه از لوبیا دارای 6 تا 7 گرم فیبر است.

مصرف روزانه‌ی نصف پیمانه از لوبیا به کاهش سطح کلسترول بد در افراد سالم کمک کرده و خطر بیماری‌های قلبی در دیگران را کاهش می‌دهد.

 

آجیل‌ها

بادام، بادام‌هندی، گردو، بادام‌زمینی – همه‌ی مغزها دارای چربی‌های مونوغیراشباعی سالم برای قلب هستند

که می‌توانند به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک کنند.

مغزها همچنین باعث می‌شوند شما بیشتر احساس سیری کنید و ازاین‌جهت برای کاهش وزن مفیدند.

منبع: ویکی5040، مجله تایم خوراکی هایی برای سلامت رگ های قلب ، ( سلامت قلب )

درباره kingface

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *