صفحه اصلی / سلامت / تفذیه / خوراکی هایی که باید هرروز بخورید

خوراکی هایی که باید هرروز بخورید

خوراکی

خوراکی هایی که باید هرروز بخورید

سبزیجات سبزبرگ

سبزیجات سبز رنگ و کاهوها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند. افزودن آن‌ها به صبحانه یا داشتن سالاد در کنار ناهار و شام راهی عالی برای دریافت روزانه‌ی مواد مغذی آن‌هاست.

 

آجیل‌ها

 

آجیل‌ها دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند که آسیب‌های وارده بر بدن را از بین برده، فیتوکمیکال های آن کلسترول خون را کاهش داده و سطح بالایی از مواد ضدالتهاب مانند اسیدهای چرب امگا3 دارند. آجیل‌ها با جلوگیری از ایجاد گرسنگی که اغلب منتهی به خوردن تنقلات می‌شود به مدیریت وزن شما کمک خواهند کرد.

بادام میان وعده‌ای عالی است که می‌توانید روزانه مصرف کنید. بادام سرشار از چربی‌های مونوغیراشباعی است که میزان کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد خون را کم می‌کند.

 

تخم‌مرغ

 

تخم‌مرغ منبعی عالی از پروتئین است و اگر کلسترول آن برای شما نگرانی ایجاد می‌کند باید بدانید کاملاً بی‌خطر بوده و به افزایش سطح کلسترول خوب کمک خواهد کرد. یک عدد تخم‌مرغ می‌تواند شش گرم پروتئین به رژیم غذایی روزانه‌ی شما بیفزاید.

 

توت‌ها

 

از توت‌فرنگی گرفته تا شاه‌توت، همه‌ی توت‌های بسیار لذیذ بوده و مواد غذایی زیادی دارند. توت‌ها منبع خوبی از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. چه توت تازه داشته باشید یا یخ‌زده، می‌توانید آن را به سریال صبحانه، ماست یا اسموتی خود اضافه کنید تا از مواد غذایی آن روزانه بهره‌مند گردید. توت‌ها فیبر زیاد و قند کمی دارد، همچنین دارای مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند که به کاهش استرس روزانه‌ای که بدن با آن مواجه می‌شود کمک می‌کنند.

 

آواکادو

 

آواکادو چربی‌های سالم زیادی دارد و حاوی چربی مونوغیراشباعی دوستدار قلب است که خطر بیماری‌های قلبی را کاهش داده و بعد از خوردن غذا باعث می‌شود سیر بمانید.

 

لوبیاها

 

لوبیاها منبع خوبی از فیبر و پروتئین گیاهی هستند – دو ماده‌ی غذایی که باعث می‌شوند سیر بمانید. فیبر و پروتئین لوبیاها قند خون را ثابت نگه داشته و به نوعی به وضعیت روحی شما نیز کمک می‌کنند. لوبیا منبع خوبی از آهن، منیزیم و پتاسیم است که فشارخون را کاهش داده، کلسترول را در سطح سالمی نگه داشته و قلب و رگ‌های خونی را سالم حفظ می‌کند.

 

جو دوسر

 

جو راه خوبی برای لذت بردن از صبحانه و احساس سیری است. جو فیبر زیادی دارد و به خاطر وجود بتاگلوکان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. جو دارای فیبر غیرقابل‌حل است که در غلات سالم یافت می‌شود.

 

سیب‌ها

 

روزانه خوردن یک سیب می‌تواند واقعاً پزشک را از شما دور کند. فیبر قابل‌حل در سیب به کاهش کلسترول بد کمک کرده و به حرکات روده نظم می‌دهد. سیب دارای هردو فیبر قابل‌حل و غیرقابل‌حل است که باعث می‌شوند برای زمان طولانی‌تری سیر بمانید.

منبع : ویکی5040، مجله تایم

درباره kingface

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *