صفحه اصلی / سلامت / خواص خوراکی ها / خوراکی هایی برای مبارزه با پوکی استخوان

خوراکی هایی برای مبارزه با پوکی استخوان

خوراکی هایی برای مبارزه با پوکی استخوان

خوراکی هایی برای مبارزه با پوکی استخوان :

ویتامین C

ویتامین C می‌تواند پیشرفت پوکی استخوان را کاهش دهد.

این ویتامین در شکل‌گیری دو عنصر مهمی که سازنده‌ی غضروف‌ها هستند نقش دارد.

ویتامین C همچنین آنتی‌اکسیدانی قوی است که به از بین بردن تأثیر رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند، چیزی که به غضروف‌ها آسیب می‌زند.

 

بتاکاروتن

بتاکاروتن آنتی‌اکسیدان دیگری است که خطر پیشرفت پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

این آنتی‌اکسیدان در میوه‌های قرمز، زرد و نارنجی و بسیاری از سبزیجات تیره‌رنگ یافت می‌شود.

 

ویتامین D

ویتامین D برای جذب کلسیم و ساختار استخوان ضروری است و برای عملکرد درست مفاصل اهمیت زیادی دارد.

کمبود دریافت این ویتامین خطر از دست دادن غضروف را زیاد می‌کند. ویتامین D به‌نوعی ویتامین نور خورشید است

زیرا بدن می‌تواند با قرار گرفتن مقابل نور خورشید آن را بسازد. تنها چیزی که نیاز دارید این است

که برای سه یا چهار بار در هفته به مدت 15 دقیقه بدون استفاده از ضد آفتاب بدن شما (صورت، دست‌ها و پاها ) مقابل نور مستقیم خورشید قرار گیرد.

استخوان
استخوان

اسیدهای چرب امگا3

اسیدهای چرب امگا3 مانع التهاب شده و برای ساخت لایه‌ی بیرونی سلول‌های مفاصل استفاده می‌شوند.

از طرف دیگر اسیدهای چرب امگا6 باعث بهبود التهاب در بدن شده و منجر به کم شدن درد و سفتی ناشی از پوکی استخوان خواهند شد.

منبع:ویکی5040، مجله تایم

درباره kingface

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *